Sportujeme

Aqua-zumba

Aqua-zumba

Aqua-zumba je typ vodního tance se základem aqua aerobicu. Je to velice šetrný způsob cvičení, protože právě vodním cvičením není tělo tak zatěžované.

Cvičení bosu

Cvičení bosu

Cvičení bosu je typ balančního cvičení. Bosu, které propůjčilo název celému cvičení, je původně označení pro speciální polokouli, která je pro cvičení nepostradatelná. Název pro cvičení bosu pochází z anglického výrazu BOth Sides Up.

Aquajogging ? běháme ve vodě

Aquajogging ? běháme ve vodě

Prostředí vody je pro vykonávání jiných, zdánlivě nesouvisejících sportovních aktivit velmi vhodné a také velmi populární. Běhání ve vodě ? aquajogging ? je vhodné pro široké spektrum zájemců, protože dovoluje nastavit odpovídající intenzitu zátěže.

Začínáme lyžovat

Začínáme lyžovat

S výukou lyžování u dítěte lze začít zhruba od tří let. V tomto věku bývá dítě většinou připraveno fyzicky, ale nemusí být psychicky. Odborníci se většinou shodují, že ideální věk je okolo 4 let věku dítěte. Je ovšem velmi důležité posuzovat schopnosti a možnosti dítěte individuálně ? každé dítě je jiné.

H.E.A.T. program

H.E.A.T. program

H.E.A.T. jsou počáteční písmena 4 anglických slov: High Energy Aerobic Training ? aerobní cvičení s vysokým energetickým výdejem. Je to nový systém aerobního cvičení s výrazným efektem na lidský organismus.

Powerball ? skvělá hračka na posílení ruky

Powerball ? skvělá hračka na posílení ruky

Powerball je zčásti hračka, zčásti nenápadný, ale účinný posilovací přístroj, který je v poslední době in. A je to zároveň dobrý tip na vánoční dárek.

Jumping ? cvičení na trampolínkách

Jumping ? cvičení na trampolínkách

Kdo rád skáče na trampolíně a potřebuje posílit svaly, může vyzkoušet jumping. Jedná se o dynamické skupinové aerobní cvičení na speciálních malých trampolínách, které je doprovázené svižnou hudbou.

Jóga ? Pozdrav slunci

Jóga ? Pozdrav slunci

Pozdrav slunci je dynamická, na sebe navazující sestava cvičení, skládající se z 12 cviků. Jedná se o co nejplynulejší cvičení, prováděné za pravidelného rytmického dýchání.

In-line brusle

In-line brusle

In-line bruslení je v současné době velmi rozšířeným a oblíbeným sportem nejen mezi mládeží, ale i u starší generace. Na rozdíl od běhu či aerobiku netrpí při jízdě klouby ani šlachy.

Cyklistika

Cyklistika

Jednou z největších výhod cyklistiky je to, že s ježděním lze začít v jakémkoli věku. Cyklistika je vhodná i pro lidi, kteří již mají nějaké zdravotní problémy a potřebují si zlepšit svoji kondici a ochablé svaly. Šetří totiž takzvané velké klouby ? zejména kolena a kyčle a je pro člověka hned po chůzi nejpřirozenějším pohybem.

Žonglování

Žonglování

Určitě jste již mnohokrát obdivovali klauna v cirkuse, který s neuvěřitelnou lehkostí a elegancí vyhazoval a chytal nejen míčky, ale i jiné předměty. Každého jistě napadlo, že je obtížné se něco takového naučit. Nebo je to jinak? Pojďme se na žonglování podívat zblízka.

Fitball

Fitball

Fitball patří mezi aerobní hodiny, při kterých se nezatěžuje kloubní systém ani páteř. Ke cvičení se používá velký gymnastický míč.

Aqua kick box

Aqua kick box

Aqua kick box je dynamické kondiční cvičení zaměřené na aplikaci bojových stylů do vodního prostředí (techniky jsou čerpány ze suchozemských bojových stylů kick box, tchai-chi, taekwonda).

Step aerobic

Step aerobic

Step aerobic (někdy se používá také označení step) je jednou z nejrozšířenějších forem aerobního cvičení.

Bodystyling

Bodystyling

Bodystyling je kombinace klasického aerobiku a posilování celého těla. Trénink se soustřeďuje na formování svalů celého těla, může se ovšem zaměřit pouze na problémové partie ? stehna, hýždě a břišní svaly.

Zlatá pravidla na sjezdovky

Zlatá pravidla na sjezdovky

Jak je tomu každoročně, i letos přiláká nadcházející zima na sjezdovky desetitisíce lyžařů a snowboardistů. A jako každoročně dojde na sjezdovkách ke zbytečným úrazům. Velmi výrazný podíl na nich mají kolize. Přitom si stačí uvědomit několik jednoduchých pravidel pro pohyb na sjezdovce a mnohým lze předejít. My vám tato pravidla přinášíme.

Aerobic ? P-class

Aerobic ? P-class

P-class je vytrvalostně silový aerobik se střední intenzitou zatížení zaměřený na formování problémových partií od pasu dolů (břicho, hýždě, stehna). Slouží tedy k tvarování postavy posilováním.

Olympiáda začíná, aneb procházka olympijskou historií

Olympiáda začíná, aneb procházka olympijskou historií

Dnes v 20:08 čínského (16.08 středoevropského) času budou v Pekingu zahájeny XXIX. letní olympijské hry. Je tedy pravý čas říci si o historii olympijských her.

Pohyb podle věku

Pohyb podle věku

V jednom z minulých článků jsme si povídali o pohybu dětí. Dnes si rozebereme vhodné pohybové aktivity v různých věkových kategoriích.

Pohyb a děti

Pohyb a děti

Pohybová aktivita se u dnešních dětí výrazně snižuje. Děti chodí méně pěšky, zvyšuje se doba strávená při jízdě v autě. Mnohem méně času děti tráví venku s kamarády a více času prosedí doma u počítače nebo u televize.

Gravidjóga

Gravidjóga

Chce-li se nastávající maminka alespoň občas odtrhnout od spěchu všedního dne, užít si své těhotenství a nový život, který v sobě nosí, jednou z možností je gravidjóga.

Iyengar jóga

Iyengar jóga

Iyengar jóga (čte se: ajengar) je nejdůsledněji propracovaná metoda jógy, přizpůsobená potřebám dnešního člověka. Klade důraz na správné provedení pozic a využívá pomůcek, a tím vede k rychlému pokroku a vysokému účinku cvičení. Byla vyvinuta indickým učitelem B.K.S. Iyengarem z tradičních jógových nauk.

Tae Bo

Tae Bo

Tae Bo vzniklo v USA již v 70. letech. V 90.letech se stalo hitem v podobě, kterou vymyslel Billy Blanks, mistr světa v karate a taekwondu. Jedná se o zcela výjimečný a specializovaný tréninkový program.

Nordic Walking

Nordic Walking

Nordic Walking (severská chůze) je celosezónní sportovní aktivita, nenáročná na naučení a vhodná nejen pro zlepšení kondice a redukci váhy, ale také výborná jako součást rehabilitace po úrazech. Nordic Walking může vykonávat každý, výkonnostní sportovec i začátečník, mladý člověk i lidé v pokročilém věku.

Chůze

Chůze

Chůze patří k nejjednoduššímu způsobu, jak si udržet dobrou kondici, je nejpřirozenějším druhem pohybu pro člověka. Přesto chůze bývá opomíjena a mnoho z nás ji ani nepovažuje za sport. Může však být stejně účinná jako běh nebo cvičení v posilovně.

Gymnastické míče

Gymnastické míče

Gymnastické, rehabilitační, skákací, fit balony... zkrátka velké míče. A proč si pořídit právě takový míč? Velké množství zdravotních problémů, které nás trápí, včetně bolesti zad, jsou výsledkem našeho moderního životního stylu. Příliš dlouho sedíme ? ve školních lavicích, v práci i ve volném čase. Tento nedostatek vede ke ztrátě přirozeného posilování našeho svalstva.

Tai-Chi

Tai-Chi

Tai chi Chuan, zkráceně nazýváno tai-chi, je několik set let staré bojové umění pocházející z Číny. Za tvůrce sestavy je obecně považován taoistický světec Chang San-feng (1127-1279). Chang San-feng byl příslušníkem taoistické školy Wudang.

Plavání kojenců a batolat

Plavání kojenců a batolat

I když je používán název plavání kojenců, nejde vůbec o to naučit kojence plavat. U nejmenších dětí jde především o radostnou hru rodičů s dětmi ve vodě s využitím kladného vztahu k vodnímu prostředí, ve kterém se vyvíjelo v nitroděložním životě. Přesto však má kojenecké ?plavání? velký význam pro pozdější výuku plaveckých způsobů.

Cvičení ve vodě - aqua-aerobik

Cvičení ve vodě - aqua-aerobik

Aqua-aerobik forma pohybu cvičení proti odporu vody, která šetří klouby a umožňuje cvičení i lidem s mírnými zdravotními obtížemi. Cvičení je stejně intenzivní jako na suchu, jen je vnímáno příjemněji, protože voda zároveň osvěžuje.

Kalanetika

Kalanetika

Máte pocit, že jste bez energie a chybí vám chuť do života? Zkoušeli jste pohybově nebo silově náročné cvičení a nevyhovovalo vám? V tom případě je čas seznámit se s kalanetikou.

Squash

Squash

Mohlo by se zdát, že squash je poměrně mladý sport. Vždyť první kurt v České republice byl zprovozněn teprve v květnu 1989, a to v hotelu Forum v Praze. Ať už jste podlehli boomu, který u nás nastal hlavně v devadesátých letech, nebo je pro vás tento sport velkou neznámou, v dnešním článku se o squashi dozvíte leccos zajímavého.

Step

Step

Pro toho, kdo má rád rytmus a rád při něm odpočívá, je to ten nejlepší pohyb. Nohy se kmitají v rychlém tempu, jedna kroková variace střídá druhou. Tanec plný radosti a rytmu, který v tančících i v přihlížejících vzbuzuje pocit štěstí. To je step. Step je v podstatě relaxačním tancem.

Břišní tanec

Břišní tanec

Jako původ orientálního (nebo také břišního) tance, se udává pradávný tanec rodiček, kdy žena "tančila" tak dlouho, dokud dítě nepřišlo na svět. S otrokyněmi z některých národů, které tento "tanec rodiček" používaly, se dostal do Egypta, a ten je pak považován za kolébku břišního tance.

Cvičení Pilates

Cvičení Pilates

Zakladatel této metody Joseph Pilates prorokoval: ?Po deseti lekcích pocítíte rozdíl. Po dvaceti lekcích uvidíte rozdíl. Po třiceti lekcích budete mít nové tělo.?

Chcete začít cvičit? Cvičte ráno!

Chcete začít cvičit? Cvičte ráno!

Když ráno otevřete oči, nemáte pravděpodobně nejmenší pomyšlení na to pouštět se do nějaké fyzické aktivity, cvičení nevyjímaje. Jenže ranní cvičení má skutečně něco do sebe. Přečtěte si několik důvodů, proč to tak je. Možná že vás přesvědčíme.

Bikram jóga

Bikram jóga

Tento druh jógy se zrodil v Indii a jejím zakladatelem je, jak název napovídá, Bikram Chodhury. Díky spojení svých znalostí dávných učení se spoluprácí s vědci a lékaři vytvořil nový druh tělu prospěšného cvičení. Na počátku 70. let svoji jógu přivezl do USA a založil první školu. Odtud se pak tento sport postupně rozšířil na další kontinenty.

Nádechové potápění ? freediving

Nádechové potápění ? freediving

Dnes vám představíme jeden netradiční sport, který se v posledních letech rozšířil i v České republice. Nádechové potápění je potápění bez dýchacího přístroje, tedy jen se zásobou vzduchu v plicích, kterou má potápěč z nadýchnutí se nad hladinou vody. Doba, po kterou je potápěč schopen dech zadržet, závisí na jeho respirační plicní kapacitě. Počátky tohoto sportu se datují až do prehistorické doby.

Power jóga

Power jóga

Chcete si zasportovat, ale zároveň hledáte relaxaci a uvolnění? Navštivte hodinu power jógy. Budete mile překvapeni, jak se při tomto na první pohled nenáročném cvičení protáhnete a unavíte.

A co takhle spinning?

A co takhle spinning?

Spinning je statická jízda na speciálně upraveném kole, která užívá běžné metody cvičení kombinované s kardiovaskulárním cvičením a motivačními technikami (pokyny instruktora a hudba). Cílem cvičení je zvýšení nejen fyzické kondice, ale i dušení pohody. Se spinningem rychle stoupá i nálada, ale hlavně fyzická zdatnost.


Zpět na přehled kategorií