Tae Bo

Tae Bo

Tae Bo vzniklo v USA již v 70. letech. V 90.letech se stalo hitem v podobě, kterou vymyslel Billy Blanks, mistr světa v karate a taekwondu. Jedná se o zcela výjimečný a specializovaný tréninkový program.

Co je Tae Bo

Jednoduše řečeno ? jde o kopy, údery a jejich propojení. Tae Bo představuje originální aerobní cvičení s prvky bojových umění (jako například karate, taekwondo, kickbox nebo box), které jsou složené z jednoduchých technik a jejich kombinací. Není kontaktním sportem, ale skupinovým cvičením. Celá lekce probíhá v intenzivním tempu. Žádná choreografie, žádné přemýšlení nad otočkami, jednotlivé techniky plynule navazují. Tae Bo je opravdu velmi účinný sportovní systém, který nejen redukuje tělesnou hmotnost, ale i zvyšuje svalovou sílu, je zábavou a upevňuje vůli.

Význam jednotlivých písmen Tae Bo napovídá o filosofii Tae Bo:

T znamená totální odevzdání se všemu, co dělám, dělat to naplno!
(Total commitment to whatever you do)A znamená uvědomění si sebe sama a světa
(Awarness of yourself and the world)E a B znamenají tělo jako bázi a prostředek k totální vnitřní i vnější změně
(Exellence, the truest goal in anything you do the Body as a force for total change)O znamená otevřenost a poslušnost své vůle ke změně.
(Obedience to your will and your true desire for change)

Hudba v Tae Bo

V Tae Bo je důležitá hudba. Nejčastěji se cvičí na house music, jejíž tvrdé údery vyvolávají pocit výbušnosti. V pokročilejších formách Tae Bo se stává hudba poněkud hravější, stejně jako i samotný cvičební program.

Jak prospívá

  • formuje postavu a správné držení těla
  • redukuje tělesnou hmotnost
  • zvyšuje svalovou sílu a vytrvalost
  • zlepšuje funkce oběhového systému
  • zlepšuje koordinace pohybu a rovnováhu
  • odbourává stres
  • upevňuje vůli

Pro koho je Tae Bo určeno

Tae Bo je v podstatě určeno pro každého, kdo má chuť a zájem, bez rozdílu věku, pohlaví nebo kondice. Výjimkou jsou lidé se srdečními obtížemi, umělými kloubními náhradami, s artrózou nebo podobnými onemocněními, kteří by se měli o tréninku nejdříve poradit se svým instruktorem a lékařem.

Také pokud právě trpíte nějakým zánětlivým onemocněním, měli byste trénink raději vynechat. A jisté omezení tu platí pro děti ? ty mohou začít trénovat Tae Bo až po dovršení 13 let, protože do té doby mívají problémy s koordinací a nemají dostatečně vyvinutý svalový systém.

Díky své filozofii je Tae Bo opravdu vhodné pro každého, kdo ví, kde leží jeho hranice výkonnosti. Každý klient se může sám rozhodnout, jak bude k tréninku přistupovat. Jestli se pro něho Tae Bo stane výkonnostním sportem (tak jako pro trenéry) nebo jen rekreační záležitostí.

Tae Bo a Tae Bo Intro

Tae Bo se trénuje ve dvou druzích lekcí, které se vzájemně doplňují, a jsou tedy určeny jak pro začátečníky, tak pro pokročilé ? Tae Bo a Tae Bo Intro.

Tae Bo ? trénink vytrvalosti; intenzivní cvičení složené z kopu, úderu a jejich kombinací, které na sebe bezprostředně navazují

Intro ? primární trénink techniky; důraz je kladen na preciznost provedení a na získání citu pro danou techniku.

Jak často cvičit

Pro zlepšení celkové fyzické kondice, zpevnění těla je vhodné pravidelné cvičení 2× týdně.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: