Step aerobic

Step aerobic

Step aerobic (někdy se používá také označení step) je jednou z nejrozšířenějších forem aerobního cvičení.

Je to velmi účinná forma vytrvalostně silového aerobiku střední až vysoké intezity zatížení. Zakládá se na vystupování na stupínek o výšce 15?30 cm. Tím dochází k podstatně jinému zatěžování svalstva: dolní poloviny těla než u běžného aerobiku. Tato ?bedýnka? může zvýšit intezitu práce při cvičení oproti ?normálnímu? aerobiku až o 30 %.

Průběh hodiny

Průběh hodiny stepu je v podstatných rysech zcela shodný s klasickou hodinou aerobiku. Na jejím začátku je cca 10?15 minut trvající rozehřátí, kdy dojde k celkové fyzické i psychické přípravě na následující aerobní zatížení. Součástí je také strečink. Hlavní částí hodiny se obvykle vyplňuje stavbou choreografie a trvá 30?40 minut. Závěrečnou část tvoří důkladný strečink zejména dolních končetin.

Existují hodiny stepu s výrazně tanečním charakterem, na druhé straně však i čistě technické silové hodiny.

Jak se na stepu (bedýnce) cvičí

Před prvním vyšlápnutím na bedýnku je důležité vědět pár informací: na stepu máme položenou vždy celou plochu chodidla (žádná část chodidla nepřesahuje okraje stepu), našlapujeme přes patu, nohy máme v kolenou neustále mírně pokrčené a těžiště našeho těla je nachýleno vpřed. Pokud nám nejdou sladit pohyby rukou a nohou, věnujeme pozornost pouze dolní polovině ? tedy práci nohou. V okamžiku zautomatizování pohybů dolních končetin se podaří připojit ruce snadněji.

Pro koho je step vhodný

Step aerobic je vhodný téměř pro každého, je ovšem náročnější na klouby, proto se nedoporučuje starším osobám a lidem, kteří mají s klouby potíže. Cvičení není vhodné ani pro nastávající maminky, záleží ale samozřejmě na daném cvičiteli a struktuře lekcí.

Na co je step dobrý

Od tohoto druhu cvičení můžeme očekávat zvýšení vytrvalosti, posílení kardiovaskulárního systému, spalování podkožního tuku a tvarování dolních končetin a hýždí. Jedná se o velmi efektivní aerobní aktivitu, při níž můžeme velmi rychle zhubnout. Navíc nám cvičení vyplaví velké množství endorfinů, které nám zajistí psychickou pohodu a zbaví nás stresu.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: