Slunečnicová semínka

Slunečnicová semínka

Slunečnicová semínka patří k velmi cenným rostlinným potravinám. Jsou lehce stravitelná a můžeme je použít jako zdravou náhradu oříšků.

Čím prospívají

Obsahují vitamin E, vitaminy skupiny B, zinek, draslík, hořčík, mangan, fosfor. Přispívají k rychlému hojení ran, celkové regeneraci organismu a jsou dobrým lékem na nervy. Snižují krevní tlak, působí preventivně proti kardiovaskulárním chorobám, příznivě působí na pokožku a sliznice. Ve slunečnici jsou také omega 6 polynenasycené mastné kyseliny, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi.

Slunečnicová semínka v kuchyni

Důležité je semínka dobře rozkousat, jinak projdou trávicím traktem bez toho, aby si tělo vzalo cenné látky.

Výživovou hodnotu ovocného nebo zeleninového salátu zvýšíme, když jej posypeme slunečnicovými a dýňovými semeny. Pro lepší chuť je můžeme na několika kapkách olivového oleje krátce orestovat a buď osladit a nechat cukr zkaramelizovat nebo mírně osolit.

Slunečnicová semínka používáme k přípravě domácího pečiva, na posypání sladkého nebo slaného pečiva. Připravujeme-li ovocný koláč, můžeme do drobenky přidat slunečnicová semínka.

Vydatnou a výživnou snídani připravíme, když do bílého jogurtu přidáme med a slunečnicová semínka.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: