Power jóga

Power jóga

Chcete si zasportovat, ale zároveň hledáte relaxaci a uvolnění? Navštivte hodinu power jógy. Budete mile překvapeni, jak se při tomto na první pohled nenáročném cvičení protáhnete a unavíte.

Power jóga svými pozicemi - ásanami, které jsou převážně zaměřené na zlepšení ohebnosti a pružnosti páteře, uvolnění v oblasti pánve a kyčlí, uvolňuje a posiluje svaly, zlepšuje odolnost nervového systému. Regeneruje celou páteř, dodává tělu pružnost a sílu, odstraňuje nespavost, stres a napětí. To je hlavním cílem power jógy.

Jóga k nám přišla z Indie, kde vznikla před více než 5000 lety. Patří mezi nejstarší cvičení, které vědomě rozvíjí lidské tělo i ducha. Power jóga vychází z ashtangajógy a hathajógy. Uchytila se nejprve v Americe, protože nevyžaduje naprostou disciplínu jako původní učení. Nemusíte ji praktikovat každý den a nemusíte měnit své zvyky ani jídelníček. I to je jedním z důvodů, proč je v současnosti tak populární. Cvičení je založeno na pravidelném opakování základních prvků a pozic. Power jóga je pozitivním prvkem v rámci rozvoje psychické a fyzické kondice.

Úkolem kondičního cvičení je zejména:
  • zlepšit fyzickou kondici
  • protáhnout zkrácené a posílit ochablé svaly
  • zlepšit a zpevnit držení těla a působit tak preventivně proti bolestem zad
  • naučit psychické koncentraci, vnímání a ovládání těla
  • učit správně a účinně dýchat

Průběh lekce power jógy

Cvičení má pevně danou choreografii, každá lekce je tak zdánlivě stejná – smyslem však je dokonale se naučit jednotlivé pozice, neboť teprve jejich precizní zvládnutí přináší ty nejlepší výsledky. Rozdíl ve vnímání lekcí je tedy individuální a tkví v tom, že každý má možnost porovnat a vnímat svůj vlastní rozvoj, nárůst síly, protažení.

Samotná lekce je zahájena "pozdravem Slunci" – krátkou sestavou cvičenou v rytmu dechu, jejímž cílem je prohřát a připravit svaly k vlastní "práci". Poté následuje sestava vybraných ásan (jógová pozice, jednoduše ji lze charakterizovat jako koncentraci, zpevnění, uvolnění a protažení - to vše provedené současně a udržované po dobu několika dechů). Pozice jsou plynule propojeny dynamickým a silovým prvkem, který zajišťuje neustálé vysoké prohřátí těla. Správné provedení pozic je vždy vysvětleno instruktorem. Ač celé cvičení plyne v poklidném rytmu, závěrečná relaxace je pak stav, který si skutečně vychutnáte.

Power jóga...
  • ...je určena pro zdravé lidi. V případě jakýchkoli problémů, dříve než začnete s cvičením - konzultujte s ošetřujícím lékařem.
  • ...není vhodná pro těhotné ženy, Ty by měly cvičit pod odborným dohledem lektorů, kteří se specializují na cvičení v těhotenství. Vhodné cvičení je gravid jóga a cvičení na míčích.
  • není vhodná pro děti. Cvičení jednotlivých pozic z klasické jógy je pro děti vhodné pouze pod dohledem zkušeného lektora se specializací na dětskou jógu.

Pokud budete při cvičení k sobě poctiví, tak se v jeho průběhu nečekaně zapotíte, a to aniž byste se zadýchali a vyskočila Vám tepová frekvence. Druhý den se pak možná budete divit, kolik vaše tělo čítá svalů, o kterých jste doposud nevěděli.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: