Pohyb a děti

Pohyb a děti

Pohybová aktivita se u dnešních dětí výrazně snižuje. Děti chodí méně pěšky, zvyšuje se doba strávená při jízdě v autě. Mnohem méně času děti tráví venku s kamarády a více času prosedí doma u počítače nebo u televize.

Tento způsob života negativně ovlivňuje jejich tělesnou hmotnost (přibývá dětí s nadváhou). Děti starší dvou let by měly denně absolvovat 30minutovou pohybovou aktivitu mírné až střední intenzity. Pravidelný sport u dětí snižuje nemocnost, udržuje tělesnou hmotnost v normě a má pozitivní dopad na psychiku dítěte. Dále dítě smysluplně využívá volný čas, rozvíjí se soutěživost dětí.

Vhodné sporty

Mezi nejvhodnější sporty patří plavání, vodní hry, rychlá chůze (5?6 km/hod), jízda na kole, běžky, stolní tenis, bruslení, tenis a tanec. Rodiče by měli jít dětem příkladem v aktivním životním stylu.

Oblíbené sportovní aktivity dětí

U mladší věkové skupiny převažují sportovní dětské hry jako je hra na honěnou, na babu atd. Mezi sportovní činnosti, které vykonává významně více chlapců ve věku 6?12 let, patří fotbal, hokej, karate, judo či jiná bojová umění. Mezi sportovní činnosti, které naopak vykonává významně více stejně starých děvčat, patří aerobik, cvičení při hudbě, tanec či balet, gymnastika, skákání přes švihadlo a přes gumu.

Rady rodičům

  • Stanovte v rodině pevné limity pro sedavé činnosti (sledování TV, počítač).
  • Pomozte dítěti vybrat vhodnou sportovní aktivitu.
  • Přizpůsobte tělesnou zátěž možnostem dítěte (u chronicky nemocných dětí).
  • Povzbuzujte děti k účasti na sportovních činnosti.
  • Zdůrazněte, že důležitá je účast a ne výsledek.
  • Buďte svým dětem pozitivním příkladem.

Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: