Kalanetika

Kalanetika

Máte pocit, že jste bez energie a chybí vám chuť do života? Zkoušeli jste pohybově nebo silově náročné cvičení a nevyhovovalo vám? V tom případě je čas seznámit se s kalanetikou.

Kalanetika je poměrně mladý, ale určitě převratný druh cvičení. Modeluje a posiluje tělo. Jednotlivé cviky se skládají z jemných drobných pohybů. Díky této jemnosti a díky tomu, že se vyhýbá prudkým trhavým pohybům, nepůsobí přílišným tlakem na klouby. Kdo se kalanetice začne věnovat, rozdíl oproti jiným způsobům cvičení objeví již v prvních minutách. Po několika krátkých hodinách jsou vidět první pozitivní výsledky.

Princip kalanetiky

Kalanetika obsahuje v podstatě pouze posilování, které probíhá ve statických polohách. Zmíněné drobné pohyby se provádějí v poměrně velkém počtu opakování. Velmi důležité je technické zvládnutí cviků. Nejdůležitější pro zvládnutí kalanetiky je způsob protažení. Kalanetika dokazuje, že posilovaný sval není nutné napnout, naopak ? při kalanetice je svaly třeba uvolnit, a tím se mohla posílí.

Kalanetické cvičení naučí stahovat a protahovat svaly zároveň. Tím se zlepšuje tělesná pružnost, člověk se naučí oddělovat jednotlivé svalové skupiny a ovládat správně vlastní tělo. Dalším důležitým prvkem kalanetiky je cvičit vlastním tempem, nepoužívat sílu a nesrovnávat se s ostatními. Kalanetika lze cvičit bez hudby nebo za doprovodu pomalejší melodické hudby.

Kalanetika je pro každý věk

V současné době jsou často kalanetické cviky doplněny také o cviky rehabilitační, proto je kalanetika vhodná i pro seniory. Hodina bývá koncipována tak, aby vyhovovala všem věkovým kategoriím. První čtvrthodina obvykle obsahuje uvolnění a protažení. Následuje formování postavy prokládané strečinkem. Hodina končí relaxací.

Takže si to shrňme

  • Kalanetika svaly stahuje a protahuje zároveň, zlepšuje pružnost těla.
  • Kalanetika nevyžaduje žádné obtížné ani neobvyklé pozice.
  • Ke cvičení není potřeba žádné speciální nářadí, oblečení ani obuv.
  • Lze cvičit v kteroukoli denní dobu, jak doma, tak i v kanceláři.
  • Cvičení neunavuje ani nevyčerpává.

Mohlo by vás zajímat...

Zaujal-li vás náš článek a chcete se s kalanetikou seznámit více a podrobněji, doporučujeme knihu Kalanetika od Callan Pinckneyové. Pro pokročilejší jsou určeny knihy Fit s kalanetikou a Superkalanetika od téže autorky.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: