Jumping ? cvičení na trampolínkách

Jumping ? cvičení na trampolínkách

Kdo rád skáče na trampolíně a potřebuje posílit svaly, může vyzkoušet jumping. Jedná se o dynamické skupinové aerobní cvičení na speciálních malých trampolínách, které je doprovázené svižnou hudbou.

Průběh lekce

Podstatou jumpingu jsou jednoduché poskoky na speciálně vyvinuté trampolínce o rozměrech 98?122 cm. Celá lekce probíhá za doprovodu hudby a je vedena instruktorem.

Lekce je rozdělena do dvou hlavních částí: v první se cvičí jednoduchá choreografie, ve druhé se posiluje různými cviky (dřepy, unožování, balanční cviky, nezapomíná se ani na břicho a hýždě). Samozřejmě nechybí strečink.

Značná část lekce je také věnovaná balančnímu cvičení. Výhodou balancování je zpevnění hlubokého zádového svalstva, které jiným než balančním cvičením posílít nelze.

Kdo může cvičit

Všichni, kdo se na to fyzicky cítí.

Co s sebou

Na sebe si vezmeme pohodlné sportovní oblečení, ve kterém se můžeme volně pohybovat, na nohy si vezmeme ponožky nebo dostatečně měkké gymnastické cvičky a pokud možno si stáhneme vlasy.

Nezapomeneme si přinést dostatek tekutin, během cvičení je potřeba hodně pít.

Proč cvičit Jumping

  • Cvičením si tvarujeme postavu.
  • Zvyšujeme si kondici.
  • Cvičení šetří naše klouby, nedochází při něm k žádným tvrdým dopadům či otřesům.
  • Zpevňujeme a posilujeme svaly.
  • Zlepší se nám celková stabilita, koordinace a vzpřímené držení těla neboť se posilují především svaly hlubokého stabilizačního systému.
  • Skákání na trampolínkách ovšem působí i na svaly povrchově uložené ? svaly hýžďové, břišní, svaly dolních a horních končetin.
  • Cvičení na trampolínách je ideální prostředek k hubnutí a zpevnění postavy.

Skoky na trampolíně jsou i výborným doplňkovým tréninkem pro jiné sporty jako jsou například skoky do vody, akrobacie na lyžích nebo na snowboardu, využívá se však i při rehabilitačních cvičeních.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: