Hrajeme si na louce a v lese 1

Hrajeme si na louce a v lese 1

Během léta se jistě najde mnoho příležitostí zahrát si dobrodružné hry v přírodě. Přinášíme několik osvědčených her, které ocení děti na táboře, ale dobře se pobaví i parta kamarádů na společné dovolené.

Pozorovací běh

Počet hráčů

15?20

Pomůcky

10?20 různých předmětů, které do přírody nepatří

Průběh hry

Na úseku cesty umístí vedoucí 10?20 předmětů, které tam evidentně nepatří. Hráči touto tratí postupně probíhají a po doběhnutí na papír zapisují předměty, kterých si cestou všimli. Vítězí ten, kdo si všiml nejvíce předmětů, případně ve správném pořadí.

Obměna

Můžeme použít předměty z přírody, ovšem umístíme je na netradiční místo, jablko na hrušeň apod.

Upozornění

Po skončení hry po sobě nezapomeneme vše uklidit.

Přenášení šifry

Počet hráčů

2 skupiny o 8?12 hráčích

Pomůcky

Malé papírky (nebo list papíru, který rozstříháme). Potřebujeme tolik papírků, kolik členů má jedna skupina. Stejně dlouhá musí být i připravená šifra.

Průběh hry

V první skupině jsou strážci. Jsou poschováváni v lese a mají za úkol dotykem zajmout rozvědku a získat od ní lísteček. Druhá skupina špionů má za úkol postupně přenést šifru přes nepřátelské území. Na konci odevzdají úspěšně přenesené lístečky jednomu z nich a šifru vyluštit. O vyluštění (ze zajatých lístečků) se snaží i strážci. Vyhrává ta skupina, které se to podaří dřív.

Tapinův závod

Počet hráčů

Libovolný

Pomůcky

Blok, tužka, asi 10 lístků a kamenů

Průběh hry

Nenáročný závod jednotlivců s časem a pamětí. Hraje se na jakékoliv rovinaté ploše, např. louce, hřišti. Na trati je rozloženo 10 kamenů, které jsou od sebe vzdáleny 3? 5 metrů. Pod každým leží lístek s dvoumístným číslem, obrácený popsanou stranou k zemi. Na konci tohoto 30?50 metrového úseku je blok a tužka. Běžec má za úkol proběhnout trať, nahlédnout pod všech deset kamenů a snažit se zapamatovat si spatřená čísla, a to pokud možno v pořadí, jak šla za sebou. Po doběhnutí zapíše vše do bloku. Vítězí běžec s nejlepší pamětí a časem. Vhodné je na trať vypustit jednoho hráče a až po jeho doběhnutí dalšího. Zamezí se tak možnosti opisování a zmatku v měření času v cíli. Výhodné je požadovat bezchybný záznam čísel v jejich pořadí a až po jejich správném napsání měřit konečný čas.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze:

Všechny díly seriálu: