Gravidjóga

Gravidjóga

Chce-li se nastávající maminka alespoň občas odtrhnout od spěchu všedního dne, užít si své těhotenství a nový život, který v sobě nosí, jednou z možností je gravidjóga.

Jde o tělesné cvičení (hathajóga), jóga přizpůsobená pro ženu v těhotenství. Gravidjóga je vhodná v každém stupni těhotenství, přináší zdraví a vyrovnanost, a tím i samotné těhotenství bez výrazných potíží.

Kdy, kde a jak cvičit?

Ve větších městech existují centra, kde nastávající maminky mohou gravidjógu cvičit. Cvičit lze ale i doma. Důležité je cvičit pravidelně, v ideálním případě denně. Doba cvičení by neměla být kratší než dvacet minut. Není vhodné cvičit ihned po jídle.

Oblečení by maminky měly volit hlavně pohodlné, v kterém se cítí dobře a přirozeně. Boty nejsou potřeba, gravidjóga se cvičí naboso.

Pro cvičení je třeba zvolit dobře větranou místnost s dostatkem místa pro pohyb. Vhodná je převažující světlá barva v místnosti. Velmi důležité je zamezit vyrušení v průběhu cvičení, rozhodně vypněte mobilní telefon.

Tři části cvičení

Relaxační část

Na úvod cvičení je třeba relaxovat a věnovat několik minut soustředění pouze svému dechu. Vleže na zádech se snažíme zbavit všech ostatních myšlenek, kterou naši mysl odvádějí. Uklidníme se, sledujeme nádechy a výdechy.

Cvičení

Samotné cvičení prochází ve čtyřech fázích. Zaujmutí asány ? polohy, provádění cviku, výdrž, návrat, uvolnění. Všechny cviky je potřeba provádět pomalu a soustředěně. I když se často jedná o cviky, které známe, důležitý je hlavně způsob provedení. Tím docílíme širšího účinku nejen na tělo, ale i na naši psychiku.

Nácvik dýchání

Správné dýchání je alfou i omegou cvičení jógy. Základní je nácvik plného dechu, při kterém si uvědomíme tři typy dýchání: břišní, hrudní a podklíčkové.

Výhody gravidjógy

  • pomůže držet rostoucí bříško a zafixovat si správné držení těla
  • je prevencí těhotenské zácpy a křečových žil
  • naučí vědomě ovládat svaly pánevního dna
  • posílí hluboké vnitřní svaly a zpevní páteř
  • dodává pocit sebevědomí
  • pomůže koncentrovat se na správné dýchání, a tím ovlivnit svou mysl
  • je to účinná relaxace

Gravidjóga není těžké ani složité cvičení. Je to v praxi ověřený způsob na udržení, znovunabytí zdraví, odolnosti a psychické pohody. Jestliže ji správně provádíme, pomůže zmírnit nebo přímo odstranit mnohé negativní průvodní jevy těhotenství.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: