Fitball

Fitball

Fitball patří mezi aerobní hodiny, při kterých se nezatěžuje kloubní systém ani páteř. Ke cvičení se používá velký gymnastický míč.

Toto cvičení klade důraz na správné sezení a držení těla, přičemž zapojíme a uvedeme do rovnováhy všechny svaly.

Historie fitballu

Fitball byl vyvinut ve Švýcarsku. Původně se používal jako jedna z léčebných metod pro rehabilitaci ortopedických a neurologických pacientů. V průběhu velmi krátké doby se míč stal velmi populárním v USA, kde se díky svým vlastnostem a účinkům začal hromadně využívat i v oblasti fitness.

Průběh hodiny

Prvních dvacet minut je zaměřeno na zahřátí, kdy se cvičí při vyšší intenzitě. Poté následuje fáze posilování různých svalových skupin a na závěr je připraven strečink, tedy protažení namožených svalů, který zabere zhruba posledních pět minut.

Jak nám fitball prospívá

  • zlepšuje psychofyzickou kondici
  • optimálně rozvíjí pohybové schopnosti
  • kompenzuje jednostrannou zátěže a nesprávné pohybové návyky
  • posiluje hluboké svaly
  • přispívá k protažení zkrácených svalů
  • uvolňuje klouby
  • přispívá k osvěžení, relaxaci i pobavení

Pro koho je fitball vhodný

Využít míče mohou všichni a to bez rozdílu věku, ale i hmotnosti. Toto cvičení se totiž doporučuje i těm, kteří trpí nadváhou. Je vhodné i pro těhotné (sestavují se individuální cvičební programy, které ženě ulehčí těhotenství a připraví ji na porod).


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: