Cvičení Pilates

Cvičení Pilates

Zakladatel této metody Joseph Pilates prorokoval: ?Po deseti lekcích pocítíte rozdíl. Po dvaceti lekcích uvidíte rozdíl. Po třiceti lekcích budete mít nové tělo.?

Cvičení Pilates, je jeden z nejúčinnějších fitness programů, které se kdy objevily. Svými výsledky předčí mnohé jiné. Od ostatních kondičních cvičení se liší především mírou koncentrace. Intenzivní soustředění znamená zapojení nejen fyzických, ale i psychických sil, jehož výsledkem je nejen změna tělesného vzhledu, ale také psychický stav ? klidná mysl.

V čem spočívá síla metody Pilates? Základem cviků je správné dýchání, které je důležité pro odstranění svalového napětí a zlepšení krevního oběhu. Vždy musí jít o plynulý pohyb, aby nedošlo ke zranění zbytečným škubáním. Kvalita pohybu je důležitější než kvantita. Při cvičení se musíte plně soustředit a uvědomit si každičký pohyb. Cviky vychází ze středu těla.

Pilates technika nevyčerpává, dodává energii. Tato metoda nepoužívá nespočetná opakování cviků až do únavy svalů, naopak vytváří podpůrný metabolický systém pomocí pozvolného vypracování jednotlivých svalových skupin s cílem dosažení harmonického celku. Pohybové sekvence jsou v každém programu promyšleně vypracovány tak, aby odbouraly špatné návyky držení těla a nenásilnou formou posilovaly celé tělo a jeho držení. Programy jsou od začátečníků přes mírně pokročilé až po velmi pokročilé, od laické veřejnosti po sportovce a tanečníky.

Pravidelným cvičením si zajistíte zpevnění zádového, břišního a hýžďového svalstva. Pilates vám dodá sílu, ohebnost, rovnováhu a správné dýchání. Díky těmto cvikům získáte dobré držení těla.

Cviky Pilates jsou vhodně pro každého bez rozdílu věku, pro lidi s jakoukoli kondicí. Pilates je doporučovaný jako vynikající návaznost na rehabilitační léčbu. Pilates můžete zkombinovat s během, plaváním, golfem, lyžováním, chůzí a tak dále.

Je také vhodná pro sportovce, pro lidi s opakovaným stresem, nadváhou, těhotné, pro lidi trpící nespavostí, chronickou bolestí zad, pro lidi zajímající se o prevenci osteoporózy a inkontinence.

Pilatesova metoda pomůže ovlivnit:

  • ohebnost
  • sílu a vytrvalost
  • rovnováhu
  • koordinaci
  • dýchání
  • váhu

Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: