Cvičení bosu

Cvičení bosu

Cvičení bosu je typ balančního cvičení. Bosu, které propůjčilo název celému cvičení, je původně označení pro speciální polokouli, která je pro cvičení nepostradatelná. Název pro cvičení bosu pochází z anglického výrazu BOth Sides Up.

Polokoule bosu

Polokoule je na jedné straně plochá a z druhé nafouklá. Na jejích bočních stranách jsou rukojeti, které slouží k otáčení. Na gumové polokouli se dá skákat, dělat sedy-lehy a další cviky. Můžeme skákat přes švihadlo a podobně.

Průběh lekce

Cvičení je určeno pro širokou škálu tréninků od balančních či rehabilitačních až po posilovací. Každá lekce trvá přibližně hodinu a stejně jako u cvičení ve fitcentru či na aerobiku by každému cvičení měla předcházet zahřívací fáze, na konci lekce pak protahovací cviky.

Proč cvičit bosu

Cvičení komplexně posiluje svaly celého těla, zpevňuje šlachy a vazy, zajistí lepší koordinaci pohybu, držení těla a jako každá fyzická aktivita má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a redukci tuku.

Při cvičení zapojujeme nejen vědomě ovládané svaly, ale i hluboké kosterní a další důležité svaly, které běžně nepoužíváme a které zajišťují správné držení těla. Ochablost těchto svalů zapříčiňuje velmi časté bolesti zad a kloubů.

Kdo může cvičit

Cvičení bosu je vhodné pro ženy i muže všech věkových kategorií, ať už se jedná o vrcholové sportovce, nebo ty, kteří cvičí pro zdraví.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: