Chi-toning

Chi-toning

Chi-toning (chi = energie, toning = zpevnění) v překladu též označovaný jako ?Program budoucnosti z minulosti?. Jde o dynamické cvičení, ale i program rehabilitačního charakteru, který využívá prvků jógy, pilates a pět Tibeťanů v různých kombinacích s plynulými přechody.

Zakladatelkou je německá cvičitelka Aneta Alvaredo. Jejím základním cílem bylo vytvořit takový sled cviků, jenž by efektivně a účinně působil na celý pohybový aparát všech věkových skupin.

Průběh hodiny

Hodina seskládá z několika celků:

Nejdříve jde o zahřátí všech svalových skupin a zklidnění mysli, abychom se soustředili jen na cvičení, hudbu a sami na sebe. V této části se zařazují cviky většinou ve stoje, na protažení celého těla.

Po přípravné fázi se přechází do temperamentnější části, při níž dochází k zapojení svalových skupin, které při běžném aerobním cvičení zůstávají netknuty. Cvičení působí velmi pozitivně na mysl i tělo.

Poslední část se zaměřuje především na cviky z power jógy a pilates, buď vkleče, vsedě nebo vleže. Plynule zklidňujeme náš dech i celkové svalové napětí a přecházíme k relaxaci.

Jak nám chi-toning prospívá

Zvyšujeme svou tělesnou vytrvalost, sílu, pohyblivost, ohebnost a koncentraci.

Zlepšujeme si držení těla a dýchání, budeme vitálnější a dosáhneme psychické a fyzické rovnováhy.

Posilujeme svaly celého těla, zejména hlubokých břišních, zádových svalů a svalů pánevního dna.

Pro koho je cvičení vhodné

Cvičení je výbornou volbou hlavně pro ty, kteří chtějí skloubit rychlé, dynamické cvičení s pomalejší a klidnější částí lekce.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: