Červená čočka

Červená čočka

Červená čočka pochází z Turecka, dnes je ale rozšířená po celé Asii. Po oloupání hnědé slupky má červené (přesněji oranžové) zbarvení a právě chybějící slupka zlepšuje její stravitelnost a snižuje nadýmání. Nemá však již schopnost klíčit.

Složení

Červená čočka je bohatým zdrojem železa, selenu, fosforu, zinku, vitamínů B6 a vlákniny.

Čím prospívá

Červená čočka – polévka

Obsahuje vlákninu, která povzbuzuje činnost střev a je dobrou prevencí zácpy. Škroby obsažené v luštěninách se díky vysokému obsahu vlákniny pomalu vstřebávají a umožňují tak rovnoměrné uvolňování glukózy do krve. Díky pomalu se uvolňujícím škrobům je vhodná i pro diabetiky.

Jak vařit červenou čočku

Červenou čočku není nutné namáčet. Při vaření se mění její barva z červené na žlutou a má tendenci se velmi rychle rozvařit na kaši. Rychlý rozpad čočky a její rozvaření však můžeme využít jako plus a použít ji k zahuštění polévek a gulášů nebo různých masozeleninových směsí k rýži či těstovinám. Pokud chceme zachovat její barvu, můžeme do pokrmu přidat kurkumu. Solíme až těsně před koncem vaření.

Červená čočka v kuchyni

Uplatnění červené čočky v kuchyni je velmi široké. Vhledem k rychlé přípravě je tato luštěnina vhodná především do polévek a různých pikantních předkrmů nebo jako příloha. Červenou čočku můžete použít jako přílohu nejen samostatně, ale lze ji také přidat k rýži, pohance či bulguru. Tato příloha je vhodná k masu, k vejci či zeleninové směsi.

Pro koho je červená čočka vhodná

Červená čočka se výborně hodí pro těhotné, vhodná je i pro kojící matky, kterým se sice doporučuje zvýšit spotřebu bílkovin a železa, ale tradiční luštěniny mohou způsobit nadýmání kojenců. Vzhledem k výborné stravitelnosti může být červená čočka v menší míře podávána i jako první koncentrovanější zdroj bílkovin pro miminka. Doporučuje se začít přibližně od 9. měsíce věku dítěte.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: