A co takhle spinning?

A co takhle spinning?

Spinning je statická jízda na speciálně upraveném kole, která užívá běžné metody cvičení kombinované s kardiovaskulárním cvičením a motivačními technikami (pokyny instruktora a hudba). Cílem cvičení je zvýšení nejen fyzické kondice, ale i dušení pohody. Se spinningem rychle stoupá i nálada, ale hlavně fyzická zdatnost.

Spinning umožňuje lidem různého věku a fyzické zdatnosti vzít statické kolo a vytvořit s jeho pomocí velmi efektivní cvičební program. (Johnny Goldberg, vynálezce spinningu)

Co je spinning?

Stručně řečeno jde zkrátka o jízdu na kole v místnosti s instruktorem, který volí hudbu a styl jízdy a snaží se klienty v sále motivovat k větším intenzitám, frekvence otáček do pedálů a vyšším výkonům a zátěžím.

Oficiálně je tento druh pohybu popsán jako energeticky účinné skupinové cvičení na stacionárních kolech, které v sobě spojuje hudbu, motivaci a představivost do jednoho celku s přesně dávkovaným tréninkem.

Spinning není náhražkou cyklistiky, pouze jejím doplňkem. Aktivní cyklisté, kteří jezdí často nebo dokonce pravidelně trénují, spinning příliš nevyhledávají. Jezdí obvykle na kole kvůli krajině, výhledům, zajímavým místům a ne proto, aby se potili v sále s dalšími třiceti jedinci.

Spinning poprvé

Většina klientů spinning center přichází na svou první lekci bez jakýchkoli znalostí problematiky, bez měřiče tepové frekvence, a pak je velmi těžké docílit správného efektu.

Jdeme-li na lekci poprvé, měli bychom pamatovat na vhodné funkční oblečení – triko ze savého materiálu, elastické krátké kalhoty, pevné boty (pro cyklisty jsou ve většině center k dispozici také nášlapné pedály), ručník a dostatečně množství vody. Správný instruktor by nám měl vše vysvětlit, ukázat, jak nastavit posed, a seznámit se základními spinningovými jízdními styly.

  • Spinning je od slova spin, což v angličtině mimo jiné znamená i točit.
  • Spinning vznikl v USA v osmdesátých letech 20. století, kdy ho cyklista Johnatan Goldberg využíval při přípravě na závod napříč Amerikou.
  • Během jednoho čtyřicetiminutového tréninku se spálí v průměru 500 kcal, což je dvanáctkrát víc než při aerobiku.

Spinning a redukce hmotnosti

Pokud chceme na spinningu zhubnout a věnovat se mu déle a systematicky, měli bychom si v první řadě pořídit měřič tepové frekvence a ve specializované laboratoři si nechat změřit takzvané prahové hodnoty srdečního tepu. V Praze lze toto vyšetření provést například na Fakultě tělesné výchovy a sportu UK. Smyslem tohoto vyšetření je stanovení aerobního a anaerobního prahu. Tyto parametry jsou základem pro kvalitní trénink.

Pokud vám tedy nevadí šlapání v uzavřeném prostoru, vyražte na první lekci. Spinning je pro vás jako dělaný. A budete-li dodržovat základní pravidla, docílíte celkového zeštíhlení, především pak stehen a hýžďových partií.

Výhodou spinningu je, že si z něj každý může odnést to, co zrovna potřebuje, a kdykoliv si styl jízdy upravit podle svého momentálního pocitu a fyzických možností. Pokud cítíte, že si chcete dát pořádně do těla, můžete. Pokud se chcete jen tak trochu protáhnout, i to je možné. A pokud jste začátečníci a se sportem jste se nikdy příliš nepřátelili, i Vy jste vítáni.


Hodnocení:   
  • Počet hvězdiček je 3/5
Poslat e-mailemposlat e-mailem
Vytisknout článekvytisknout článek

Diskuze: